Velkommen
Vi vil hermed byde alle velkommen til Vestsjællands Fugleforenings,
syntes vi selv, flotte hjemmeside.

Vi har forsøgt at holde den meget overskuelig og utrolig flot i farver og billeder,
- vi håber I vil kunne lide den.
Hvis du har lyst til at stifte nærmere bekendtskab med foreningen,
er du altid velkommen til at besøge os på medlemsmøderen.

Vestsjællands fugleforening.

D. 13 Januar 2020  Vi skal med Claus Nielsen, Havdrup, på en spændende fugletur til Papua New Guinea, som rummer nogle af verdens mest specielle fuglearter. Samtidig er et af de vanskeligste steder på jorden at se fugle.

Vi besøger bl.a. Goroka Showet, hvor de indfødte hvert år i september, fejre deres uafhængighed. Her skal vi møde nogle af de mange stammer, og deres fantastiske udsmykninger, som er lavet af fjer, fra div. fuglearter, herunder mange papegøjer og paradisfugle.

Endvidere besøger vi 4 forskellige lodge. To i højlandet, og to i lavlandet. Her ser vi paradisfugle, honningædere, nonner, og forskellige papegøjer. Flere af dem, er arter, som man normalt ikke ser, bl.a. verdens mindste papegøje, den kun 8,5 cm store spættepapegøje, og den smukke Mørkhovedet Tigerpapegøje. En endemisk art, som ikke holdes i fangenskab.

D. 17 Februar 2020 Generalforsamling

D. 9 Marts 2020

D. 29 marts 2020 Fuglemarked i Slagelse

Vestsjællands Fugleforening holder igen fuglemarked i Nordhallen Slagelse. Der vil være mulighed for køb af fuglefoder, levende og frost, foderdyr, diverse tilbehør til fugle og meget mere; der vil også være et bredt udvalg af  småfugle og krumnæb, ( der må ikke sælges duer og vagtler). På fuglemarkedet vil der være forretninger og hobbyfolket, som sælger; alle kan sælge og købe, der er ikke krav om medlemskab af foreningen. Det er et krav fra foreningen og sælgernes ansvar, at alle bure er rene og der er vand og foder til fuglene, og at fuglene er  sunde og raske. Der må ikke sælges fugle fra transportkasser.                                                                  Foreningsdyrlæge: Gørlev Dyreklinik Aps.   Ulstrupvej 21, 4281 Gørlev. Dyrlægen kan til enhver tid bortvise fugle, der ikke er sunde og raske.

Nordhallen Nørrevangstorvet 8 4200 Slagelse.

Åben: Sælger og Køber: Kl. 10.00 til Kl. 13.00

Cafeteria åbner Kl. 9.00

Entre: 40 Kr.

www.vestsjaellands-fugleforening.dk

Vi ses!

Vestsjællands Fugleforening.

D. 13 April 2020

D. 11 Maj 2020

Møderne bliver holdt kl. 19.00 i kantinen. Søndermarksskolen Byskov allè 41 4200 Slagelse.

formand@vestsjaellands-fugleforening.dk