Vestsjællands Fugleforening

Velkommen til en levende forening. Foreningens formål er at udbrede kendskab til eksotiske fugle, samt deres røgt og pleje i fangeskab. Dette gøres bl.a. ved afholdelse af møder og foredrag, udstillinger og udflugter både internt i foreningen og til andre foreninger, - i landet eller udenlands.

Vi afholder mødeaften den anden mandag i måneden kl. 19.00 i Kantinen på Søndermarksskolen Byskov Alle 41, 4200 Slagelse, - hvor vi hygger os med fuglesnak, foredrag og meget andet.
Foreningen råder også over et bibliotek med fuglebøger, tidsskrifter og film, - som vore medlemmer er meget velkommne til at låne.

Vestsjællands Fugleforening tager ture til fugleparker, andre foreninger og rundt internt i foreningen. Vi prøver at afholder fuglemarked en gang om året (forår) og højdepunktet på året er vor årlige fugleudstilling i oktober, her viser vores medlemmer deres fugle samt avls-resultater frem til bedømmelse.

Vi slutter året med vor jule-kom-sammen, hvor vi uddeler præmier fra udstillingen og hygger med rigtig god mad og snak.

Nye medlemmer er altid meget velkommen. Vi håber at kunne bidrage med viden både til nye og gamle medlemmer. Vi har et netværk i foreningen som kan hjælpe med råd og vejledning, - til bl.a. etablering af et fuglehold, bygning af bure og voliere eller bare en snak om foder m.v..
Kontakt en fra bestyrelsen.